یزدفردا: رئیس کل دادگستری استان کرمان از اجرای طرح قاضی مدرسه در استان خبر داد و گفت: قضات با تجربه شهر کرمان با هدف آگاهی بخشی نوجوانان از آسیب‌های اجتماعی و آموزش و راهکارهای پیشگیری از آن در دبیرستان‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

به گزارش یزدفردا: حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی امروز ۱۰ اردیبهشت ماه در مراسم آغاز طرح قاضی مدرسه در کرمان با تاکید بر مسئله پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: تعداد ۲۰ نفر از قضات برجسته و باتجربه استان علی رغم مشغله کاری خود در منصب قضا آمادگی خود را در راستای اجرای طرح قاضی مدرسه اعلام کرده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و یکی از مهم‌ترین علل پیروزی انقلاب اسلامی، نادیده گرفتن موضوعات فرهنگی و دینی در زمان طاغوت بود.

حمیدی با بیان اینکه دشمن باورهای دینی و اعتقادی ما را هدف قرار داده، گفت: متاسفانه برخی از مسئولان و خانواده‌ها نسبت به مسائل فرهنگی و تربیتی غافل شده‌اند و شاهد بروز برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه هستیم .

رئیس کل دادگستری استان کرمان از لزوم فرهنگسازی در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی سخن گفت و افزود: لازم است بوسیله نهادهای فرهنگی و آموزشی تمامی امور اجتماعی، اصول و قوانین مورد نیاز به نوجوانان و جوانان آموزش داده شود .

وی ادامه داد: دشمن درصدد است تا از بی حجابی به عنوان ابزاری سیاسی برای ضربه زدن به اصول نظام اسلامی استفاده کند که بایستی برای جلوگیری از این موضوع تدابیر لازم اندیشیده و خانواده‌ها، معلمان و دیگر نهادهای حاکمیتی به وظایف خود در زمینه فرهنگسازی رعایت حجاب عمل کنند.

به گزارش ایسنا، همچنین سیدمهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در این نشست  گفت: ۷۸ مدرسه در شهر کرمان در نظر گرفته شده و هر قاضی با حضور در سه مدرسه به تبیین و لزوم رعایت مسائل فرهنگی و اجتماعی می‌پردازد.

رضا رضائی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این نشست ضمن تشریح اقدامات فرهنگی در مدارس استان اعلام کرد: در سال گذشته بیش از ۵۴۰۰ دانش آموز در قالب اردوهای راهیان نور از مناطق جنگی بازدید کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا